Mijn dag als systeembeheerder

Mijn dag als systeembeheerder

Alweer zes jaar in dienst bij Technoberg als systeembeheerder op de afdeling VoIP & Support. Wat vliegt de tijd als je het naar je zin hebt. In deze blog vertel ik meer over hoe een dag werken er voor mij uitziet.

08:00 – Maandagochtend

Om 08:00 uur kom ik aan op kantoor. Het is nog rustig op kantoor dus heb ik de tijd om alvast de monitoring te controleren op eventuele storingen bij klanten. Door de monitoring die wij aan hebben staan kunnen wij goed in de gaten houden of er een storing is bij een klant en kunnen wij voortijdige storingen opsporen. Ondertussen komen de eerste telefoontjes binnen en kan ik onze klanten helpen. Verder beantwoord ik de mails van klanten die binnenkomen met vragen en/of eventuele problemen en los ik deze op.

09:30

Vandaag heb ik om 10:00 uur een afspraak bij een klant staan. De locatie waar ik moet zijn is zo’n 15 minuten rijden dus ik pak alvast de spullen die ik meeneem, om op tijd bij de klant aan te komen. Vanochtend staat er een afspraak bij de klant op de planning voor beheer op locatie. Daarnaast maak ik een rondje op de afdeling om medewerkers met vragen over hun computer of telefoon te helpen.

12:30

Ik ben weer terug op kantoor en het is tijd om gezamenlijk te gaan lunchen. Een aantal collega’s, waaronder ik, zijn fanatieke darters en beginnen de lunch daarom ook vaak eerst met een potje darten. Verder wordt er nog wat gepraat over vakantieplannen. Ik ben net terug van een vakantie Sint-Maarten en een andere collega gaat binnenkort een mooie reis naar Andalusië maken.

13:00

Doordat ik vanochtend niet de hele tijd op kantoor aanwezig ben geweest is het nu tijd om de tickets die op mijn naam staan te controleren en hiermee aan de slag te gaan. Verder staat er voor vanmiddag het bespreken van een bel plan bij een klant op locatie. Dit doen wij ter voorbereiding van een VoIP oplevering die voor aanstaande vrijdag gepland staat.

14:30

Tijd om naar de klant te gaan. Tijdens deze afspraak nemen wij het bel plan met de klant door. Zo worden er afspraken gemaakt over wat de klant voor routeplan wilt, wat er moet gebeuren als er na kantoortijden gebeld wordt en bij welke collega de telefoon dan overgaat.  Ook wordt er afgesproken of de klant wachtmuziek wilt hebben. Bij mij ligt dan de taak om hierin ook advies te geven en naar de mogelijkheden te kijken. Na deze afspraak gaan wij aan de slag met het bel plan en maken wij alles in orde voor de oplevering van aanstaande vrijdag.

17:30

Terug op kantoor aangekomen sluit ik met mijn collega’s nog even de dag af. Het was vandaag verder een rustige dag, we hebben onze klanten vandaag telefonisch en/of per e-mail weten te helpen en ze zijn tevreden. Ook de klanten waar ik vandaag heen ben geweest zijn blij. Hier doe je het natuurlijk voor, een blije klant die tevreden is met de service van Technoberg.

Werken bij Technoberg

Het leuke aan het werk op de Support afdeling is de afwisseling van je werkzaamheden. Zo kan het namelijk ook voorkomen dat je op een dag een rustige planning hebt maar je toch naar klanten moet omdat het probleem alleen op locatie bij de klant verholpen kan worden. Geen een dag is dus hetzelfde.

Ik ga nog elke dag met plezier naar mijn werk. Een leuk team is erg belangrijk voor mij. We proberen elkaar te motiveren en te ondersteunen waar nodig. Daarnaast krijg ik bij Technoberg alle ruimte en kansen om mijzelf te ontwikkelen tot wie ik nu ben.

Mocht je na het lezen van deze blog zoiets hebben van dat lijkt mij ook wel wat! Bekijk onze vacature voor systeembeheerder op onze website en solliciteer direct.